Dijlift: de nadelen

Na de operatie zal u littekens hebben. Daarnaast kan er verminderde gevoeligheid zijn ter hoogte van de dijen en de knieregio. Verwikkelingen na een dijlift zijn zelden ernstig. Nabloeding of infectie kunnen optreden. Soms voelt men een onderhuidse verharding die het gevolg kan zijn van een vochtophoping. Deze verdwijnt spontaan na enkele weken tot maanden. Indien ze ongemak veroorzaakt kan ze op de raadpleging eenvoudig worden aangeprikt en leeggezogen.

Indien de wonde onder veel spanning staat, kan de wondgenezing vertraagd zijn en kan de naad openkomen. Vertraagde wondgenezing komt vaker voor bij patiënten die roken, suikerziekte hebben of overgewicht vertonen. Dit betekent dat er een wonde optreedt op de plaats van de hechting. Deze wonde zal moeten verzorgd worden gedurende meerdere weken tot ze volledig genezen is. Er kan een bloedklonter in de aders van de benen optreden (diep veneuze thrombose), vooral bij patiënten met een verhoogd risico hiervoor. Om dit te voorkomen is het vooral belangrijk dat u na de operatie voldoende beweegt.  In bepaalde gevallen zullen er steunkousen en bloedverdunners worden voorgeschreven.

De benen kunnen gedurende enkele weken oedeem vertonen. Dit betekent dat ook de enkels en voeten licht gezwollen zijn. Het ongemak hiervan kan men verminderen door te rusten met de benen in hoogstand of door steunkousen.

Wanneer moet ik mijn arts contacteren na een dijlift?

• Indien u zich onwel voelt of koorts heeft.
  • Indien een been meer pijn doen en/of meer zwelt.

22 08 2019

De Braziliaanse borstkas

Iedereen kent stilaan de Braziliaanse billift (Brazilian Butt lift).  Hierbij wordt vet ingespoten in de billen. Er bestaat ook een gelijkaardige procedure voor mannen, waarbij vet van buik of taille wordt ingespoten achter de borstspieren.