Armlift: de nadelen

Na de operatie zal u littekens hebben. Daarnaast kan er verminderde gevoeligheid zijn ter hoogte van de bovenarmen en aan de binnenzijde van de onderarm. Op termijn zullen er geen bewegingsbeperkingen van de armen zijn.

Verwikkelingen na een armlift zijn zeldzaam en vaak niet ernstig. Een nabloeding of infectie kunnen optreden. Ook is het mogelijk dat er zone van minder gevoel optreedt ter hoogte van de onderarm.  Soms voelt men een onderhuidse verharding, die het gevolg kan zijn van een vochtophoping. Deze verdwijnt spontaan na enkele weken tot maanden. Indien ze ongemak veroorzaakt, kan ze op de raadpleging eenvoudig worden aangeprikt en leeg gezogen. Soms kan een bloedklonter in de aders van de benen optreden, vooral bij patiënten met een verhoogd risico hiervoor. Om dit te voorkomen is het vooral belangrijk dat u na de operatie voldoende beweegt.

De armen kunnen gedurende enkele weken oedeem vertonen. Dit betekent dat handen, onderarmen en bovenarmen opgezwollen zijn. Het ongemak hiervan kan men verminderen door de armen in hoogstand op bijvoorbeeld een kussen te leggen.

Wanneer moet ik mijn arts contacteren?

Je behandeling duurt tot er een volledig herstel is. Dr Colpaert loodst je graag met volle vertrouwen doorheen een comfortabele genezing. Je bent dus altijd welkom.

Wanneer moet je je arts zeker contacteren?

• Indien je je zorgen maakt over de wonde
  • Indien je je onwel voelt of koorts heeft
  • Indien 1 arm meer pijn doet en/of meer zwelt.

21 08 2017

Liposuctie om artrose van de knieën te behandelen?

Prof. dr. P. Verdonck, orthopedist in AZ Monica is een pionier in de behandeling van artrose van de knieën. Tot op heden werd artrose vooral behandeld door de symptomen te verlichten. Aan de slijtage van het kraakbeen werd niets ...