Buikwandcorrectie: de nadelen

Na een buikwandcorrectie hebt u een litteken op de onderbuik.  Dit ligt wel laag genoeg, zodat het kan verborgen worden onder een onderbroek of zwemkledij.

De gevoeligheid van de onderbuik kan verminderd zijn. Het is belangrijk zich hier van bewust te zijn om onverwachte kwetsuren of brandwonden te vermijden. Een warmwaterkruik of gemorste hete dranken zouden brandwonden kunnen veroorzaken zonder dat u dit voelt.

Indien de buikspieren werden opgespannen wordt U gedurende 6 weken aangeraden geen zware lasten te tillen.

Zoals bij elke operatie kan een nabloeding, of een infectie optreden.

Er kan zich een vochtcollectie vormen onder de huid. Deze zal spontaan verdwijnen. Indien ze evenwel erg gespannen staat of ongemak veroorzaakt, kunnen ze op de raadpleging eenvoudig worden geledigd door een prik. Na het leegmaken van een vochtcollectie kan deze zich wel opnieuw vormen na enkele dagen.

De ernstigste verwikkeling zou een bloedklonter in de aders van de benen zijn (diep veneuze thrombose).  Dit treedt vooral op bij patiënten met een verhoogd risico hiervoor. Om dit te vermijden krijgen alle patiënten bloedverdunnende injecties (Clexane) en steunkousen.  Daarenboven is het van belang om voldoende te bewegen na de ingreep.

Vertraagde wondgenezing en zelfs afsterven van een stukje huid net boven de schaamstreek is meestal het gevolg van overdreven spanning op de wonde.  Ook dit ziet men vooral bij patiënten met een hoger risico hiervoor, zoals suikerziekte, roken, overgewicht, enz.

Buikwandcorrectie voor en na

De foto's voor en na geven je een goed beeld van wat je mag verwachten. Neem een kijkje in het foto album.

Wanneer moet ik mijn arts contacteren?

• Indien u zich zorgen maakt over de wonde.
  • Indien u zich onwel voelt, of koorts heeft.
  • Indien u meer pijn voelt of een zwelling opmerkt.

22 08 2019

De Braziliaanse borstkas

Iedereen kent stilaan de Braziliaanse billift (Brazilian Butt lift).  Hierbij wordt vet ingespoten in de billen. Er bestaat ook een gelijkaardige procedure voor mannen, waarbij vet van buik of taille wordt ingespoten achter de borstspieren.